وقتي يک وب سايت به ، وب سايت ديگري پيوند مي دهد اصطلاحا به آن بک لينک گفته مي شود . براي اينکه موتورهاي جستجو بتوانند آن سايت را بعنوان بک لينک تشخيص دهند بايد لينک قابل کليک باشد . مثلا لينک ttmweb, https://ttmweb.ir بعنوان بک لينک حساب نمي شود ، بلکه https://ttmweb.ir درست است . بک لينک هايي که کيفيت بالايي دارند به سايت شما کمک مي کنند که رتبه خود را در نتايج موتور جستجو افزايش دهيد ،
بک لينک ها بايد در سايت هايي باشند که مرتبط با يکديگر باشند . علاوه بر کيفيت بايد سايت هاي معتبري باشند که رتبه بالايي دارند . هر جقدر از لينک دهنده هاي با کيفتي از سايت هاي مختلف برخوردار باشيد ، رتبه شما نيز بالاتر است .
همانطور که در مقالات قبل در مورد سئو چيست توضيح داديم ، اکنون ميخواهيم تاثير بک لينک در وب سايت را براي شما بيان کنيم.
وقتي کسي بصورت آنلاين مطالب را ميخواند ، اول پيوند ها را متوجه مي شود . اگر وب سايت شما به صورت مداوم مشاهده شود به طور خودکار برند شما در ذهن آن شخص به صورت خودکار با آن موضوع ارتباط برقرار مي کند . نحوه شناسايي موتورهاي جستجو پيوندها در سايت شما و نشانگر اينکه سايت شما داراي اطلاعات مفيدي است ، مصرف کنندگان نيز چنين چيزي را مي بينند و اين نشان مي دهد که آنها به برند شما علاقه مند مي شوند .
داشتن بک لينک هاي زيادي مي تواند شما را براي ايجاد دوستان جديد ، رهبري و حفظ ارتباط با مصرف کنندگان خود سوق دهد . وقتي شخصي يک مطلب خوب را مي خواند و يک بک لينک را به عنوان منبع نشان مي دهد ، شانس خوبي وجود دارد که آنها روي لينک کليک کنند تا اطلاعات بيشتري راجع به وب سايت شما کسب کنند . اگر آن شخص واقعاً از پست شما لذت مي برد ، ممکن است در رسانه هاي اجتماعي شما را دنبال کند . يک پيوند ساده مي تواند بدون کمک گرفتن از رتبه بندي موتورهاي جستجو ، مخاطبان را به وب سايت شما برساند .
بک لينک ها راهي براي تبليغ وب سايت يا محصولات شما از طريق اظهار نظر در سايت هاي معتبر و اشتراک گذاري در رسانه هاي اجتماعي است . اگر صفحاتي که مي خواهيد رتبه بندي کنيد ، محتواي ضعيف ندارند ، تلاش خواهيد کرد که در موتورهاي جستجو رتبه بالاتري داشته باشيد .
اگرچه بيشترين ميزان ترافيک مربوط به موتورهاي جستجو است ، اما برخي از آنها از مراجعه ارجاع مي شوند . ترافيک مراجعه به اين معني است که افراد روي پيوندهاي درون محتوا کليک مي کنند و به محتواي مرتبط منتقل مي شوند . بيشتر اوقات ، ترافيک ارجاع هدفمند بوده و نرخ گزاف گويي کم است .
نتايج جستجوي ارگانيک نتايجي هستند که داراي کلمات کليدي مرتبط با اصطلاح اصلي جستجو هستند. برخلاف نتايج غير ارگانيک که تبليغات کليکي هستند . بک لينک به رتبه بندي موتورهاي جستجو کمک مي کند . اگر پست شما از وب سايت هاي ديگر پيوند دارد ، در موتورهاي جستجو رتبه بالاتري خواهد داشت .
اين اصطلاح براي اشاره به مقدار يک لينک به يک وب سايت يا صفحه خاص استفاده مي شود . هنگامي که يک وب سايت پست خود را به سايت شما پيوند مي دهد ، “Juice Link” را منتقل مي کند که به شما در رتبه بندي موتورهاي جستجو کمک مي کند . به عنوان مثال ، اگر صفحه A به Twinword پيوند دارد ، Juice Link را به Twinword منتقل مي کند و به آن کمک مي کند در موتورهاي جستجو رتبه بالاتري داشته باشد . هرچه کيفيت پيوند بالاتر باشد ، Juice Link از آن بيشتر مي شود .
اين پيوندها هيچ گونه لينک به وب سايت / صفحه نمي دهند و به ترتيب در رتبه بندي موتورهاي جستجو قرار نمي گيرند . اگر نمي خواهيد وب سايت که به آن مراجعه مي کنيد ، رتبه خود را افزايش دهد ، از لينک بدون پيگيري استفاده کنيد . نمونه اي از پيوند بدون پيگيري در<HTML ، <a nolink=”http://www.website.comuhet rel=roulettenofollowjeve متن </a> است .
همه پيوندها به طور پيش فرض انجام مي شوند ، به اين معني که آب پيوند را منتقل مي کنند تا زماني که آن را به يک لينک بدون دنبال تبديل کنيد .
اين متن متني با رنگ آبي قابل کليک در يک لينک است . وقتي کار مي کنيد مي توانيد در کلمات کليدي خاصي رتبه بندي کنيد ، خوب کار مي کنند . به جاي پيوندي که مي گويد “اينجا را کليک کنيد” ، بايد آن را با نام صفحه اي که به آن منجر مي شود يا کلمات کليدي را نشان مي دهد جايگزين کنيد (به عنوان مثال “18 استراتژي براي قويتر شدن اينستاگرام“) . براي يافتن صفحه مرتبط با آن ، کمي تحقيق در مورد کليد واژه انجام دهيد.
اين به تعداد پيوندهايي اشاره دارد که از همان دامنه به وب سايت شما پيوند دارند . حتي اگر سايت شما بارها و بارها در يک دامنه خاص ذکر شده باشد ، موتور جستجو فقط تعداد محدودي از آنها را به حساب خواهد آورد .
پيوندهايي که از يک صفحه به صفحه ديگر در همان وب سايت منتقل مي شوند به عنوان پيوند داخلي يا بهم پيوسته ناميده مي شوند .
پيوندهايي که از سايتهاي اسپم ، خودکار و غيره به دست مي آيند لينک کم کيفيت هستند و مي توانند به رتبه بندي صفحه وب شما آسيب برساند .
به دليل اهميت رتبه بندي موتورهاي جستجو ، backlinking بايد يکي از اولويت هاي اصلي وب سايت شما باشد . ما تاثير بک لينک در وب سايت را توضيح داديم اکنون نحوه ي ساخت بک لينک را بيان ميکنيم :
مقالاتي را بنويسيد که حاوي کلمات کليدي محبوب هستند که به وب سايت / شرکت / محصول شما مربوط مي شوند . اگر نمي دانيد از کجا مي توانيد تحقيق در مورد کلمه کليدي خود را براي سايت خود شروع کنيد ، اين ابزار کلمه کليدي مي تواند به شما کمک کند آنچه را که مي خواهيد پيدا کنيد .
ارسال نظرات در مورد ساير مقالات مربوط به وب سايت يا محصول شما مي تواند سودمند باشد . هنگامي که شروع به اظهار نظر مي کنيد ، به وب سايت / کالاي خود که مربوط به آن مقاله است مراجعه کنيد . شما هرگز نمي دانيد چه کسي قصد دارد مقاله اي را در مورد سايت خود بنويسد يا به شما بک لينک دهد .
مهم است که پيوندهاي پشتيبان خود را رديابي کنيد تا بدانيد، که کدام وب سايت ها به شما پيوند مي دهند . مي توانيد يک صفحه گسترده اکسل تهيه کرده و تاريخ ، وب سايت ها ، اطلاعات تماس و نظرات را پيگيري کنيد .
در اينجا چند ابزار بک لينک براي کمک به شما در شروع کار و نظارت بر پيوندها و همچنين رقبا وجود دارد .
ايجاد بک گراند ساختمان مي تواند بسيار وقت گير اما ارزشمند باشد . اين به دليل اهميت رتبه بندي موتورهاي جستجو مي باشد ، بايد يکي از اولويت هاي اصلي شما براي SEO سايت شما باشد . اميدوارم اين مقاله به شما در درک بهتر بک لينک ها ، تأثير آنها در رتبه بندي موتورهاي جستجو و اينکه چرا بايد بک لينک بسازيد ، کمک کند . از بک لينک شروع کنيد !
تجربه خود را از تاثير بک لينک در وب سايت به ما بگوييد ! اگر پيشنهادي ، سؤال يا توصيه اي داريد ، در صورت تمايل اظهار نظر خود را با ما در ميان بگذاريد .
منبع:ttmweb.ir
درباره این سایت